Actualizarea manualelor de utilizare ale aplicațiilor MySMIS2014 Front Office

Aplicația MySMIS 2014, coordonată de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE, fost MFE), este un sistem informatic prin care potențialii beneficiari din România pot să-și depună cererile de proiecte prin care solicită fonduri europene pentru dezvoltare în perioada de programare 2014-2020. Aplicația este unică și arată la fel pentru toate programele operaționale. Există legături stabilite către fiecare ghid de finanțare în parte și indicațiile de completare sunt personalizate.

MIPE a actualizat recent manualelor de utilizare ale aplicațiilor MySMIS2014 Front Office.

Orice persoană juridică poate fi înregistrată în sistem doar de către reprezentantul său legal sau un împuternicit al acestuia, obligatoriu prin utilizarea propriului Certificat digital calificat pentru semnarea electronică a documentelor.

Numai reprezentantul legal (sau împuternicit) al unei persoane juridice care dorește să depună o Cerere de finanțare are nevoie de certificat digital calificat.

Persoana respectivă trebuie să aibă fie calitatea de Reprezentant legal pentru acea instituție, fie împuternicire din partea Reprezentantului legal pentru a reprezenta instituția/organizația în relația cu autoritățile de gestiune (AM/OI) pentru entitatea și/sau proiectul (proiectele) pentru care se solicită finanțare.

O persoană juridică poate înscrie mai mulți utilizatori pentru completarea informațiilor din Cererea de finanțare. Cei care vor contribui la elaborarea cererii de finanțare și, ulterior, la implementarea proiectului unei persoane juridice (ex. membri în echipa de proiect, consultanți etc.), nu au nevoie de certificat digital, dar vor avea nevoie să primească o validare în aplicație de la persoana juridică la care se asociază (mai precis de la reprezentantul legal/ împuternicit al acesteia).

Aplicatia MySMIS 2014 poate fi accesată folosind link-ul

Pentru cei care utilizează aplicația MySMIS 2014 a fost creat un instrument prin care pot semnala eventuale dificultăți în accesarea sau introducerea datelor în MySMIS 2014, anume serviciul Helpdesk de pe site-ul MIPE, secțiunea Contact – Helpdesk http://www.fonduri-ue.ro/component/users/?view=login.

Accesarea secțiunii Helpdesk pentru adăugarea solicitărilor, precum și pentru urmărirea rezolvării acestora se va face din „Meniu utilizator”, vizibil in secțiunea Contact a site-ului MIPE după autentificarea utilizatorului. Principalele avantaje ale folosirii acestei secțiuni sunt, pe de o parte, faptul că utilizatorii sunt informați permanent despre stadiul solicitării lor, iar pe de altă parte termenele de răspuns sunt mai scurte, dat fiind ca acest tip de solicitări nu va fi asimilat regimului juridic al petițiilor, ci reprezintă un mod de a sprijini publicul pentru utilizarea aplicației informatice.