La doi ani de la lansarea Programului Operational Regional, instrument de finantare nerambursabila al Uniunii Europene, in Regiunea Centru se incheie, in premiera nationala, primul proiect din punctul de vedere al executarii lucrarilor. Proiectul „Varianta de ocolire a Municipiului Brasov – Faza 1” a fost aprobat spre finantare prin domeniul major de interventie 2.1 a Programului Operational Regional. Receptia lucrarii si darea in folosinta a fost facuta in 23.07.2009, in prezenta domnului Vasile Blaga, ministrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Locuintei, a domnului George Scripcaru, primarul municipiului Brasov si a domnului Simion Cretu, directorul Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Centru.
„Locuitorii din Brasov sunt primii beneficiari ai acestui proiect fiindca devierea traficului greu din oras inseamna un mediu mai curat, mai multa siguranta, dar mai ales dezvoltare economica. Meritul este al tuturor celor angrenati in derularea acestui proiect, primaria care a depus si a urgentat procedurile, expertii MDRL si ADR Centru care si-au derulat eficient activitatile, dar si constructorul care si-a respectat termenele si prevederile contractuale. Suntem prima regiune a Romaniei care practic, prin incheierea lucrarilor din acest proiect, ofera primele rezultate vizibile ale absorbtiei fondurilor europene. Desi oficial proiectul se va incheia doar la finele lunii decembrie fiindca mai sunt etape administrative si mai sunt fonduri de rambursat primariei, totusi acest proiect este un exemplu national, sunt rezultate palpabile ce se pot vedea si utiliza.” a declarat domnul Simion Cretu, director Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru.
Depus la sediul Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Centru in 19.08.2008, proiectul „Varianta de ocolire a Municipiului Brasov – Faza 1” si-a incheiat lucrarile majore propuse, la nici un an de la depunere. Cu un buget de peste 81 milioane lei, din care peste 22 milioane lei reprezinta fonduri nerambusabile, proiectul si-a atins obiectivul propus de a imbunatatii accesul regiunilor si mobilitatea populatiei, bunurilor si serviciilor, in vederea stimularii dezvoltarii economice durabile.
Din bugetul proiectului s-au construit 6,43 km de sosea, doua poduri si un pasaj, lucrari si fonduri care au permis finalizarea variantei municipiului Brasov. Finalizarea lucrarilor permite conectarea drumurilor judetene la reteaua drumurilor nationale si la reteaua TEN, realizeaza legatura intre DN 11 (km 6+500) si DN 13 (km 3+350), elimina suprasolicitarea sistemului rutier existent prin preluarea pe directia principala de legatura cu drumurile nationale a fluxurilor majore care tranziteaza Municipiul Brasov, va diminua impactul negativ asupra mediului si a efectelor poluarii datorate traficului rutier (construirea variantei de ocolire va prelua aproximativ 38% din volumul traficului existent), va creste gradul de siguranta a circulatiei in Municipiul Brasov (Municipiul Brasov este in prezent una dintre zonele cu risc ridicat de accidente din Romania), reduce timpul de calatorie si nu in ultimul rand contribuie la dezvoltarea mai rapida a Regiunii Centru si a Municipiului Brasov.